Thursday, November 14, 2013

Koreansk Restaurant i Oslo: Miso Cafe

Selv om Miso Cafe er en kafe, serveres veldig god Koreansk mat der.


Restauranten ligger i Røa, ikke langt fra T-bane stasjon. Jeg prøver mest mulig restauranter som ligger i Oslo sentrum på denne bloggen men jeg mener at Miso Cafe er verdt å dra litt lengre.

Valg er ikke veldig stor, spesielt hvis du vil prøve Koransk mat men alt de lager smaker godt.

Her, for eksempel ser du et Dolsot Bibimbap, som er en veldig kjent Koransk rett:

Dolsot Bibimbap (litt sterk), 149 NOK

Bildet viser det kanskje ikke så godt men gryten er veldig varm og de kommer med den veldig raskt etter å ha lagt alt i den. Det er da din rolle å blande alt. Retten er litt sterk.

Her er en liten blanding av Asiatisk mat (regelmessig Koreansk men med Vietnamesiske vårruller og Japansk presentasjon):

Bulgogi Bento, 179 NOK

Vårruller er hjemmelagde. På venstre finner du Bulgogi, som er Koransk-style biff kjøtt. Alt smaker godt.

Du finner også selvfølgelig alt å gjøre med en kafe (kaffe, smørbrød, boller....).

Alt i alt liker jeg dette sted veldig godt.

Fordeler:
- Koreansk mat som smaker godt
- god pris
- åpnet Søndag

Ulemper:
- litt lengre fra sentrum enn restuaranter jeg pleier å skrive om her
- bord og stoler er mer for en kopp kaffe enn for å spise middag
- stenger tidlig (vanligvis 18, på Torsdager til kl 21 tror jeg)

No comments:

Post a Comment