Thursday, November 14, 2013

Vietnamesisk Restaurant i Oslo: Far East


Far East er en Thai-Vietnamesisk restaurant i Oslo sentrum (ikke langt fra Oslo S) men det tok meg tid for å prøve den fordi jeg var litt skeptisk om kombinasjon Vietnamesisk og Thai mat. Etter en stund, bestemte jeg for å prøve den allikevel fordi restauranten var ofte full av kunder. Jeg angrer ikke.


Restauranten tilbyr virkelig Vietnamesisk mat som Pho, Bun Bo, Bun Cha Gio etc... og også Thai mat som Pad Thai, Thai supper, etc...

Vi bestiller vanligvis Vietnamesiske retter. For eksempel er vi glade i deres vårruller.

Cha Gio (vårruller) 78 NOK (eller 54 NOK for 3)

Sausen er litt sterk (personlig ville jeg like det bedre hvis den ikke var sterk i det hele tatt).

Her er en Bun Bo som er noe med nudler og biff. Retten har en liten sitron smak jeg liker. Beklager dårlig fokus på bildet, jeg er ikke flink i å ta bilder.

Bun Bo 98 NOK

Kona mi vanligvis har en nuddel suppe "Pho Bo" men siste gang bestilte hun spyd med reker og biff.


Litt original kombinasjon men det virket og kona mi likte det veldig godt.

For barna vårt, bestilte vi stekt ris med en ekstra kongereke.


Ellers er restauranten litt modest (kanskje litt utslitt dekorasjon/møbler). Men alt i alt er denne restaurant god og dere må nesten bestille bord hvis dere skal dit på en Fredags eller Lørdags kveld.

No comments:

Post a Comment