Friday, May 16, 2014

Lille Saigon 1: bra restaurant men...

På onsdag,  skulle vi handle asiatisk råvarer og bestemte oss å dra til Oslo S, storgata området hvor så mange Asiastisk mat butikker finnes. Det var perfekt anledning for å spise på Lille Saigon 1, en vietnamesisk restaurant som er i samme området.


Kona mi hadde vært der før men det var min første gang. I menyen, var det noen anbefalinger og plukket noe svin ruller fra den (bildet under).


Jeg angrer ikke fordi de smakte veldig godt. Ligner litt på sommer-vårruller som jeg er kjent med unntatt at det var med varmt kjøtt inni. Jeg kan også si at sausen ikke var sterk (jeg var litt bekymret siden menyen presiserte at den innholdet chili).


For hovedrett, gikk jeg for en "bun bo xao" som er biff med risnudler. Den så veldig bra ut og smakte bra. Den eneste: de kunne ha brukt litt mer krydder eller lime eller noe på kjøtt selv i følge meg.


Kona mi gikk for en pho (Vietnamesisk suppe) og hun likte den unntatt suppen selv som hadde kanskje litt for mye smak.


Vi bestilte nudler fra barnemeny. Litt kjedelig smak men sønnen min likte den så det var kanskje bedre sånn.

Ellers, så jeg på Internett flere som klager på at servicen er dårlig. Vi fant selv at servitørene var veldig vennlige. Barna fikk rekke kjeks for eksempel og de hjalp oss å finne sted for barna vogn. Det kommer sikkert på hvem du treffer.

Noe som folk ikke snakker så mye om er at restauranten kunne få litt oppussing og at den ikke var det reneste stedet jeg har sett (forståelig siden det var så mange kunder som kom og gikk).

Pris: for 1 forrett, 2 hovedretter og 1 barnerett, betalte jeg 360 nok som jeg finner er billig i Oslo.

Alt i alt er Lille Saigon 1 et bra sted for Vietnamesisk mat (som jeg liker veldig mye) men det er få ting her og der som kunne forbedres. Vil gå der igjen i framtida allikevel.

No comments:

Post a Comment