Monday, December 1, 2014

Veldig Fornøyde med Delicatessen Majorstua

Jeg har allerede skrevet om denne restauranten her men siden vi var der igjen et par dager siden, tenkte jeg at jeg kunne skrive en liten oppdatering om den.

Hvis du ikke har lest den forrige omtalen, la oss si at dette sted er en Spansk tapas bar-restaurant hvor folk bestiller flere små retter (tapas) og kan veldig godt dele dem (ideelt for venner).

Her er et par tapas vi bestilte:


Fra nærmeste til fjerneste:
- pan con tomate (toast brød med tomater og hvitløk: 38 NOK
- albondigas (kjøttboller): 94 NOK
- asparagesbønner (de lange grønne bønnene): 62 NOK
- en rett med artisjokker, tomater, kanskje andre grønnsaker og chevre ostsmør 82 NOK

Her er et par tapas til:


Fra venstre til høyre:
- Chevre ost salat med rødbetter (kanskje den jeg likte best)
- croquetas (fint men skulle ha bestilt 2 siden de er ikke lett å dele)
- blekksprut med poteter (ikke noe for meg men venninnene likte den veldig godt)

Vi bestilte 2 tapas til som jeg glemte å ta bilde av.

Ellers smakte alt bra og vi var virkelige fornøyde med overalt kvalitet av disse tapas.

Til slutten, var vi ganske medd og kunne bare bestille 1 dessert som vi delte:

Crema Catalana, 104 NOK

Det var en eple "crema catalana" med bær og lime sorbet. Sorbet var litt sur for kona mi men jeg likte den veldig godt (jeg liker sitron og lime). Kremen smakte bra med en tynn og sprø topp.

Servicen var god, den eneste vi måtte vente litt på var dessert men det var helt forståelig siden restauranten var full. Også det var ikke så dårlig å vente litt på dessert siden vi var ganske full av tapas.

Alt i alt, hadde vi en fin opplevelse. Restauranten er ikke billig men er verdt prisen siden hver tapas smakte veldig bra. Vær forsiktig at restauranten kan raskt bli full og bestill bord om du kan.

No comments:

Post a Comment