Sunday, July 20, 2014

Ny restaurant i Majorstuen: Azuma (Koreansk og Japansk mat)

Det er alltid spennende når en ny restaurant åpner, spesielt når den tilbyr litt annerledes mat. Azuma er akkurat det: en ny restaurant i Majorstuen som tilbyr Koreanske og Japanske retter. Det ligger i kirkegata (der restauranten "bambus"  ligget før).


Vi liker Koreansk BBQ (bulgogi) så vi besilte det (Koreansk stil kjøtt for 2 personer).

Her er kjøtt og sopp som kom for grilling...

Kjøtt for 2

og her er brett vi fikk (litt laks sashimi og forskjellige små forretter/snacks):

Hver av oss fikk et sånt brett

Jeg må si at kjøtt var deilig: saftig, smakfull og vi kunne velge selv hvor stekt vi ville ha den siden kjøtt var grillet foran oss. Også, på bretten  var det sterk miso som passet veldig bra med kjøtt.

For sønnen vår, bestilte vi sushi.


Det var veldig bra presentert men kona mi (som er Japansk) var ikke helt overbevisst av risen. På andre siden, var sønnen fornøyd med den.

Prismessig kostet BBQ set 325 NOK per person og sushi var 165 NOK  for 12 stykk. Servicen var god og restauranten var pen. Jeg vil også merke til at det var flere Koreanske kunder. Hvis Koreaner selv går dit for å ha Koreansk mat kan vi sikkert tro på kvaliteten og autentisitet av restauranten!

Neste gang har jeg lyst til å prøve Bibimbap siden det er den andre Koreansk retten jeg liker mye.

For en alternativ Koreansk/Japansk restaurant, se min omtale av Miso Cafe.

No comments:

Post a Comment