Thursday, July 24, 2014

Olivia Hedgehaugsveien: koselig sted for Italiensk mat

Jeg har allerede skrevet om Olivia Tjuvholmen men tenkte jeg kunne si et par ord om Olivia Hedgehaugsveien også. Et par dager siden, hadde sønnen min lyst på pizza og vi var i Bogstadveien. Så vi bestemte å dra til Olivia Hedgehaugsveien. Været var veldig fint og denne restauranten har en hyggelig terrasse.

Vi startet med litt ost og skinke:

Salumi e Formaggio, 155 NOK

Jeg var veldig fornøyd med retten. Den kom nesten med en gang, ost var god, skinke var god, etc... Det var 3 typer ost og 2 typer skinke. Jeg er litt usikker om den er lagt for 2 eller 3 personer (det var 3 skiver skinke men bare 2 stykk brød) men det passet bra for oss 3 (2 voksne og 1 barn).

Som hovedrett, valgte Kona mi pasta med sjømat:

Frutti di Mare, 179 NOK

Hun var fornøyd med den.

Jeg gikk selv for pasta carbonara:

Pasta Carbonara, 175 NOK

Det var litt original fordi det innholdet gresskar. Likte det siden det ga en liten "sunt" side til retten men det kan komme som en overraskelse hvis du ikke vet om det.

Sønnen villa ha en pizza med mais og... pølse?! Litt usikker hvorfor han hadde lyst på en sånt (TV?) men Olivia tilbyr ikke mais på pizza og "pølser" de har er litt sterke så vi ga opp og bare bestilte en vanlig barna pizza med skinke.

Barna Pizza, 100 NOK

Sønnen var veldig glad. Olivia har samme type pizza i Tjuvholmen.

Servicen var korrekt og det var hyggelig å være ute i skyggen (ville ha vært veldig varmt ellers).

No comments:

Post a Comment