Friday, August 15, 2014

Cafe Laundromat: best burger i Oslo?

Et par dager siden, skrev en venninne på Facebook at Cafe Laundromat hadde den beste burger'n i Oslo. Jeg var da nødt til å gå der for å prøve dem.

Cafe Laundromat finnes i Bislett, nær stadion. Den var ganske full selv om vi var der tidlig på en vanlig dags kveld.

Kona mi bestilte den "Classic Burger" med bacon og ost:

Classic Burger, 154 NOK

Kjøtt kvalitet var bedre enn i de fleste burger sted vi har prøvd men kona fant det litt for søt (BBQ-stil?). Pommes fri var litt skuffende og det var ingen "hjemmelaget ketchup" som var notert på menyen.

Jamaican Burger, 156 NOK

Jeg gikk for en Jamaican burger. Den så bedre enn i bildet her (jeg er veldig dårlig fotograf). Det var den burger'n venninnen mine hadde kalt "best burger i Oslo" og jeg må anse at den var veldig god. Den innholdet mango, reker og "garlic dressing" og smaken virket overraskende bra. Pommes fri var ikke bedre enn for den andre burger.

Sønnen vill ha en burger også så vi tok en barna burger for ham.


Kjøtt var sannsynligvis det samme som for den "classic burger". God kvalitet, litt søt smak. Sønnen likte den. Pommes fri var OK.

Så er Jamaican burger den beste burger i Oslo? Det vet jeg ikke, det er fremdeles mange sted jeg ikke har prøvd. Men den var jo veldig god og vi vil sannsynligvis gå der igjen i framtida.

No comments:

Post a Comment