Thursday, April 25, 2013

Jensen's Bøffhus: billig men ikke høy kvalitet


Kjøtt er dyrt i Norge så det er merkelig at Jensen's Bøffhus tilbyr så billige biff (steak) retter, spesielt siden lokasjonen er greit (Nasjonaltheatret).

Her et par priser for eksempel:
  • 69 NOK for steak lunsj
  • 59 NOK for a salatbar (hvis bestilt sammen med noe annet)
  • 49 NOK for barnameny

Første ting vi merket til da vi gikk dit var at restauranten er greit for barna. Stor valg i barnemeny, noen "leker" for å få dem å vente og selv en iskrem-bar

Barnameny, 49 NOK

Kona mi bestilte lunsjmeny for 69 NOK:

Lunsj, 69 NOK

Dessverre smakte kjøtt ikke godt. Den luktet dårlig og kona mi ikke kunne spise det. Vi var tilbud ny steak, men kona mi kunne bare spise kjøtt lenger. Det som var bra var at hun hadde bestilt salatbar og den var god. Så hun spiste bare det og var mett av det.

Salatbar, 59 NOK (hvis du bestiller kjøtt med det)

Jeg gikk for litt dyrere kjøtt (99 NOK, fremdeles billig i Oslo).

Steak at 99 NOK

Men den var dessverre ikke så mye bedre. Den luktet også litt dårlig men jeg kunne spise det fordi sausen var god.

Konklusjon? Herligtatt, har jeg ikke lyst til å konkludere ennå. Vi var der på Påsketid og jeg håper at problemet vi hadde med kjøtt var på grunn av kjøtt leverandør som hadde ferie og Jensen's bøffhus som måtte bruke gammel varer. Men bare på den en gang vi var der, kan jeg ikke anbefale den, spesielt ikke steak (de tilbyr også ribber, kylling, burger, ...).

På internet fant jeg flere klager fra andre kunder (ingen om lav kvalitet kjøtt som lukter):
  • tar lang tid for å få mat: dette problemet har vi hatt. Salatbar anbefales...
  • steak er ikke stekt som bestilt: vi hadde ikke problemet og vår steak var stekt som vi hadde spurt dem (medium stekt og gjennom stekt)
  • service er ikke god: vi hadde ikke problemet heller og servirøtene var snille til oss

No comments:

Post a Comment