Friday, August 16, 2013

Mahayana: veldig god Asiatisk mat i Nationaltheatret

*** Oppdatering 14 Nov 2013 : nye bilder på slutt av denne artikkelen ***

Det er mange Asiatiske restauranter i Nationaltheatret og jeg har allerede skrevet om Dinner og om Tabibito. Kona mi hadde lyst til å prøve denne restauranten for lenge siden men siden vi allrede kjente to i samme området som var gode, tok det oss litt tid før vi gjorde det. Og vi angrer ikke.


Restauranten er pen og ryddig, maten smakte godt (spesielt svinekjøtt i sur-søt saus, Japansk biff og grøn-te tiramisu) og servicen var utmerket. 

Her er et par bilder:
Svinekjøtt i sur-søt saus

Foran: Kinesisk biff / Bak: sushi ("natural born salmon")

Japansk biff 

Grøn-te tiramisu

En ting å være oppmerksom på er at kinesisk mat kan være litt sterk selv om det ikke er nevnt i menyen (det skal gå greit med Japansk mat der).

*** oppdatering ***

Jeg tok nye bilder siste gang jeg var der. Jeg er fremdeles veldig fornøyd med restauranten. Jeg mistenker forresten at de skriver "mild" i meny når de mener at retten er litt sterk (litt motsatt av det jeg forsto det):

"Gu Lou Yuk", sur-søt svinnekjøtt, litt sterk

"Gyuniku Teriyaki", Japansk-style biff

No comments:

Post a Comment